کاربرد اتانول صنایع غذایی

کاربرد اتانول صنایع غذایی

اتانول

اتانول یا اتیلیک الکل، الکل میوه  نامیده می شود، مایع روشن و بی رنگ است و ماده اصلی در نوشیدنی های الکلی است. از آنجایی که در آب و دیگر ترکیبات ارگانیک به راحتی حل می شود، این محصول هم چنین در محصولات مراقبت شخصی آرایشی بهداشتی و سایر محصولات دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. اتانول یک محصول طبیعی تخمیر است و همچنین می تواند از طریق هیدراتاسیون اتیلن تولید شود.

کاربردهای اتانول

۱٫ محصولات مراقبت شخصی

اتانول یک عنصر رایج در بسیاری از محصولات آرایشی و زیبایی است. این محصول به عنوان یک ماده جهت رساندن رطوبت برای پاک کردن پوست، در لوسیون ها به عنوان یک نگهدارنده عمل می کند و به اطمینان حاصل می کند که مواد تشکیل دهنده لوسیون جدا نمی شوند و در موهای صورت برای کمک به اسپری مواجه می شوند.

از آنجایی که اتانول در کشتن میکروارگانیسم ها مانند باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها موثر است، این عنصر رایج در بسیاری از دستگاه های ضدعفونی کننده دست است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ایالات متحده توصیه می کند از دستگاه های ضدعفونی کننده دست در مواردی که صابون و آب در دسترس نیست استفاده شود.

۲٫ محصولات خانگی

اتانول به راحتی با آب و بسیاری از ترکیبات آلی مخلوط می شود و یک حلال موثر برای استفاده در رنگ ها، لاک ها و همچنین مراقبت های شخصی و محصولات تمیز کننده خانگی را می سازد. به عنوان یک افزودنی برای تمیز کردن محصولات، اتانول نیز به عنوان یک نگهدارنده استفاده می شود، زیرا در از بین بردن موجودات زنده ای که می تواند به مصرف کنندگان آسیب برساند، موثر است.

۳٫ افزودنی های مواد غذایی

به عنوان یک افزودنی غذایی، اتانول می تواند به طور مساوی توزیع رنگ غذا و همچنین به افزایش طعم عصاره های غذایی کمک کند.

۴٫ سوخت

بیش از ۹۷ درصد از بنزین ایالات متحده حاوی اتانول است، معمولا در مخلوطی به نام E10، که از ۱۰ درصد اتانول و ۹۰ درصد بنزین تشکیل شده است، برای اکسیژن کردن سوخت و کاهش آلودگی هوا. طبق گزارش وزارت انرژی ایالات متحده، اتانول دارای تعداد اکتان بالاتر از بنزین است.  الزامات حداقل اکتان از جلوگیری از ضربه زدن به موتور و حفظ قابلیت هدایت جلوگیری می کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.