فروش الکل اتانول نیشکر


فروش الکل اتانول نیشکر

الکل اتانول نیشکر

اتانول نیشکر یک سوخت الکلی مبتنی بر تخمیر آب ملاس نیشکر است. از آنجا که اتانول سوخت زیستی پاک، مقرون به صرفه و کم کربن می باشد، به عنوان یک سوخت تجدید پذیر پیشرو در بخش حمل و نقل پدید آمده است. اتانول می تواند دو راه استفاده شود:
۱٫ مخلوط با بنزین در سطوح مختلف از ۵ تا ۲۷٫۵ درصد برای کاهش استفاده از نفت، افزایش رتبه اکتان و کاهش انتشار هیدروژن استفاده شود
۲٫ اتانول خالص – سوختی که از ۸۵ تا ۱۰۰ درصد اتانول بسته به مشخصات کشور دارد و می تواند در موتورهای مخصوص طراحی شده استفاده شود.

مزایای اتانول

اتانول به عنوان تمیز کننده هوا اکسیژن را به بنزین اضافه می کند که به کاهش آلودگی هوا و انتشار گازهای مضر در خروج گاز خروجی کمک می کند.
کاهش انتشار گازهای گلخانه ای. در مقایسه با بنزین، اتانول نیشکر دی اکسید کربن به طور متوسط ​​۹۰ درصد کاهش می یابد. این محصول بهتر از سایر سوخت های زیستی مایع است که امروزه در مقیاس تجاری تولید می شوند.
عملکرد بهتر:  اتانول سوخت اکتان بالا است که به جلوگیری از ضربه زدن به موتور و تولید قدرت بیشتری در موتورهای فشرده سازی بالاتر کمک می کند.
کاهش مصرف نفت.: اتانول وابستگی جهانی به نفت را کاهش می دهد. اتانول نیشکر یکی از گزینه های مناسبی برای تنوع منابع انرژی است.

برزیل رهبر تولید و استفاده از اتانول

کشور برزیل با توجه به شرایط منطقه ای خود و دستیابی به منابع سرشار نیشکر، بسیاری از منابع خود را صرف تولید اتانول از نیشکر می کند. در واقع، برزیل تقریبا ۴۲ درصد از نیازهای بنزین خود را با اتانول نیشکر جایگزین کرده است – بنزین جایگزین سوخت جایگزین در کشور است. بسیاری از ناظران بر این باورند که تجربه برزیل به عنوان نمونه موردی برای کشورهای دیگر است که در تلاش برای گسترش استفاده از سوخت های تجدیدپذیر هستند و دو عامل کلیدی برای موفقیت را شناسایی کرده اند:

  • اتانول شکر قهوه ای، برزیل بزرگترین تولید کننده اتانول نیشکر دنیا و پیشگام در استفاده از اتانول به عنوان سوخت موتور است. در سال ۲۰۱۵/۱۶، تولید اتانول برزیل به ۳۰٫۲۳ میلیارد لیتر (۸ میلیارد گالن) رسید. اکثر این تولید توسط بازار داخلی که در آن به عنوان سوخت اتانول خالص فروخته می شود یا با بنزین مخلوط می شود جذب می شود. تمام بنزین فروخته شده در برزیل شامل ترکیبی از ۱۸ تا ۲۷٫۵ درصد اتانول است. وسایل نقلیه Flex این کشور در ابتدا از سال ۱۹۲۰ استفاده از اتانول در وسایل نقلیه را آغاز کرد و این روند در طول شوک نفتی دهه ۱۹۷۰ فوریت یافت. با این حال، محبوبیت الکل اتانول نیشکر واقعا در سال ۲۰۰۳ با استفاده از وسایل نقلیه انعطاف پذیر سوخت که بر روی بنزین یا اتانول خالص اجرا می شود، در سال ۲۰۰۳ شروع به کار کرد. به دلیل تقاضای مصرف کنندگان، ۹۰ درصد از اتومبیل های جدید امروز در برزیل به فروش می رسند و این خودروها در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از کل ناوگان وسیله نقلیه ناوگان را تشکیل می دهند. این پیشرفت قابل ملاحظه ای در کمتر از پانزده سال است. به عنوان یک نتیجه، مصرف کنندگان برزیل در هنگام پمپ کردن خودروهای خود در انتخاب پمپ انتخاب می کنند و اکثر آنها برای قیمت و مزایای زیست محیطی آن را انتخاب می کنند. بنزین سوخت جایگزین در کشور است.
    از سال ۲۰۰۳، ترکیبی از اتانول و ماشین های انعطاف پذیر سوخت باعث کاهش بیش از ۳۵۰ میلیون تن گازهای گلخانه ای برزیل از دی اکسید کربن می شود. این همانطور که برای محیط زیست به عنوان کاشت و حفظ ۲٫۵ میلیارد درخت برای ۲۰ سال خوب است!
  • سلولز اتیلن امروزه اتانول قندی زعفران از ساکارز موجود در آب نمک دریایی و ملاس ساخته شده است. این روند فعلی تنها یک سوم نیشکر انرژی را می تواند ارائه دهد. دو سوم دیگر باقی مانده در فیبر قوطی باقی مانده (به نام قارچ) و کاه است. دانشمندان در حالی که برخی از این انرژی به بیوالکتریک تبدیل شده اند، تکنیک های جدیدی را برای تولید اتانول – که به عنوان اتانول سلولزی – از مواد گیاهی باقی مانده است، کشف کرده است. این فرایند پیچیده شامل فن آوری های هیدرولیز و گازسیون برای شکستن لیگنوسلولوز – مواد ساختاری یافت شده در ماده گیاهی – به قند است. در حالی که اتانول سلولزی میتواند از مواد فراوان و گوناگون تولید شود، تولید آن نیاز به پردازش بیشتری نسبت به اتانول سس نیشکر دارد و در حال حاضر گرانتر است..

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.